Annemijn als eerste door de snelteststraat op het Gymnasium Apeldoorn

Het gebruik van sneltesten kan helpen om het fysieke onderwijs op een zo veilig mogelijke manier te organiseren. Om die reden start een klein aantal scholen voor voortgezet onderwijs in Nederland met sneltesten bij leerlingen en onderwijspersoneel. Het doel van deze sneltesten is om een uitbraak van het coronavirus onder leerlingen en onderwijspersoneel zo snel mogelijk te signaleren en te isoleren. De sneltest is een aanvulling op andere bestaande maatregelen binnen scholen zoals afstand houden, gebruik van mondkapjes en aandacht voor hygiëne.

Op het Gymnasium Apeldoorn is een snelteststraat voor leerlingen ingericht en op maandag 18 januari is proefgedraaid met een aantal vijfdeklassers om te kijken of de (landelijke) protocollen goed werken. Gelukkig kunnen we zeggen dat we er klaar voor zijn. De eerste groep leerlingen wilde ook daadwerkelijk getest worden tijdens deze proef en Annemijn is daarmee de eerste leerling van Nederland die in een snelteststraat op school getest is.

Bekijk hier het filmpje of lees het volledige artikel in De Stentor: Annemijn (17) uit Apeldoorn heeft de primeur: eerste coronasneltest op school in Nederland | Apeldoorn | destentor.nl