Apeldoorn: stad van de toekomst?!

Over toenemende water- en hitteoverlast en afnemende biodiversiteit

GFS in jaarlaag 2

Na een grote module over allerlei vormen van diversiteit* werken we nu met jaarlaag 2 aan een klein intermezzo. Afgelopen dinsdag (26 november) kregen de leerlingen in groepjes van drie een Apeldoornse wijk toebedeeld, waar zij acht challenges moesten uitvoeren.

Zij gingen o.a. op zoek naar een ‘groene oase’ in de wijk, keken of er kleine diertjes leefden, bedachten een plan voor meer groen of meer schaduw en keken wat bewoners zelf in de wijk hadden verbeterd.

Als docenten kregen wij de ‘pinnetjes’ binnen op de kaart van Apeldoorn, waardoor wij konden zien waar zij waren en wat hun antwoord was. Op de foto zie je links een samenvatting van de acht challenges, op de kaart zie je waar de leerlingen de challenges hebben uitgevoerd en rechts zie je een voorbeeldantwoord van een groepje.

Volgende les gaat jaarlaag 2 opnieuw Apeldoorn in om na te denken over voedselverspilling.