Docendo discimus

Meester Julian voor groep 8

Julian uit klas 1 gaf een proefles Latijn op zijn oude basisschool.

Afgelopen vrijdag ging ik een ochtendje terug naar mijn oude basisschool PCBS ‘t Mozaïek in Vaassen. Ik mocht daar een proefles Latijn geven aan groep 8. De kinderen kenden me nog wel en waren enthousiast. Ik had een korte powerpoint gemaakt over waarom we Latijn leren, en we hebben een Latijnse tekst vertaald. Ik vond het erg leuk om te doen, en wat natuurlijk ook fijn was, was dat de klas het interessant vond, en goed meedeed.
Ze vroegen zelfs of ik nog een keer terug kon komen haha. Maar daarvoor heb ik het in de brugklas geloof ik een beetje te druk… Het was heel tof om te doen en leerzaam, want:

“docendo discimus” –  door te onderwijzen leren we zelf!”

Weet jij het antwoord op de vraag uit de les van Julian? Klik op de afbeelding en zie welke woorden uit het Latijn komen.