Geef jezelf het lekkere weggeefgevoel

Kerst is een feest van samenzijn en bijeenkomen. Op school zijn we gewend in de kerst- en wintertijd een actie te organiseren voor een goed doel. Deze traditie zetten we voort en staat dit jaar in het teken van speelgoedbank De Schatkist.

Speelgoedbank De Schatkist zamelt speelgoed in, nieuw en tweedehands, en is er voor ieder kind in en rond Apeldoorn waarvan zijn of haar ouders/verzorgers rond moeten komen van een minimaal besteedbaar inkomen.

De collecte tijdens het Kerstontbijt en de acties op de open dag hebben in totaal €1238, 99 opgebracht. Ook zijn er vele dozen en tassen met leesboeken en lego gedoneerd.
Namens de speelgoedbank allemaal hartelijk bedankt!

Op de laatste ochtend voor de kerstvakantie, vrijdag 23 december start onze inzamelactie. Na overleg met de Schatkist richten wij ons op de volgende drie zaken: geld, lego en kinderboeken (9 – 12 jaar).

• Lego is mooi en duurzaam speelgoed. Bijna alle kinderen worden er blij van. Daarnaast is het natuurlijk ook kostbaar spul. Je geeft het niet zo maar weg. Behalve dan misschien als je weet dat het een ander kind gelukkig kan maken. Hebben wij uiteindelijk niet alles in dit leven te leen? En helemaal prachtig is het natuurlijk als de lego ‘compleet’ is. Een originele doos met boekje erbij is nóg leuker om te geven/krijgen.
  • Boeken voor kinderen van de basisschool-bovenbouw worden het meest gezocht bij de speelgoedbank. En ook hier is het net als met de lego; Mooie kwalitatieve boeken kosten wat, maar dan héb je ook wat. Goede voorbeelden: Tonke Dragt, Roald Dahl, Joke van Leeuwen, Sjoerd Kuyper, Bette Westra.
  • Geld is handig voor het onderhoud van het gebouw van de speelgoedbank.

Lego en boeken kunnen ingeleverd worden in lokaal 20 en bij de administratie staat een spaarpot voor het geld. De actie loopt door tot de eerste week van februari 2023. Tijdens de open dag op 1 februari a.s. besteden we aandacht aan de inzamelactie door de verkoop van zelfgemaakte versnaperingen.

Speelgoedbank Apeldoorn