Het Groene-chemiesymposium

Maandag 23 november was het weer zover: het traditionele Groene-chemiesymposium vond weer plaats. Dit is een dag die zesdeklassers organiseren. In de ochtend geven ze zelf voordrachten aan leerlingen uit derde klas. ’s Middags worden ze bijgepraat over actualiteiten door externe sprekers. Dit jaar was het een extra uitdaging voor de zesdeklassers vanwege de huidige beperkingen.
Tot onze verrassing hadden we dit jaar te maken met een heel zelfstandig opererend team. Wij waren gewend dat de organisatie met vragen bij ons kwam, maar deze keer was het omgekeerd. De leerlingen bleken de zaken nagenoeg volledig op orde te hebben. Van catering tot digitale programmaboekjes, iets lekkers in de pauzes, QR-codes voor de beoordelingen van de presentaties en alles keurig binnen het budget.

En we hoorden twee derdeklassers tussen de presentaties door op de gang zeggen: “Ik vond het wel rustig dat we deze keer even geen Kahoot hadden!”

Cees Kamp en Tim van Dulmen (sectie scheikunde)

GCS programma klas 3