Life in 5 seconds: het ontstaan van Europa

De Grieken en Romeinen hadden bij alles verhalen. Hoe kunnen er seizoenen zijn? Hoe ontstaan vulkanen en tsunami’s? En ook: hoe is Europa ontstaan?

Leerlingen uit klas 1A kregen bij Latijn de opdracht om een pagina te maken voor het boek ‘Life in 5 seconds’. Daarin moet een lezer in 5 seconden een heel verhaal kunnen herkennen.

De leerlingen kozen elk een godenverhaal. Ze brachten dat terug tot een paar kernscènes die ze goed zouden kunnen verbeelden. Daarna gingen ze in de stijl van het boek een pagina vullen. Tot slot werd in de klas bekeken of het verhaal in 5 seconden duidelijk was geworden.

Guido koos het verhaal over het ontstaan van Europa. Hoe dat ging? Bekijk hieronder de pagina van Guido…