Jezelf en dus anders

In zo’n eerste jaar leer je jezelf steeds beter kennen. Waar ben je goed in, wat is je talent en hoe is werkhouding? Iedereen stippelt een andere route uit om vooruit te komen. Daar gaat ons onderwijs ook over. Heb je moeite met taal, begrijpend lezen, rekenen of studievaardigheden? Dan krijg je extra begeleiding. Kun je meer aan, dan volg je extra themalessen. Er is veel een-op-een contact en ruimte om op jouw manier te leren. Wij willen graag dat jij jezelf kunt zijn, en dus anders. Gymnasium Apeldoorn is ook geen school waar je alleen maar met lessen bezig bent. Je kunt nog veel meer doen, zoals Bor en Anke.

Voetballen bij Go Ahead Eagles
Sport en school gaan prima samen, ook als dit op hoger niveau is. Bor is een zeer sportief en energiek persoon: “Ik voetbal erg fanatiek en vind dit belangrijk. In het schooljaar 2020/21 zit in de selectie van Go Ahead Eagles, jongens onder 15. Dan train ik vier keer in de week: van half vijf tot half zeven. Dat is best vaak, maar samen met school bekijken we hoe ik voetbal en school zo goed mogelijk kan combineren. Ik heb er alle vertrouwen in dat dit gaat lukken!”

Meedoen aan Olympiade-wedstrijden
Gymnasium Apeldoorn is een gecertificeerde Olympiadeschool. Wij hebben veel leerlingen die goed zijn in wiskunde, biologie, natuurkunde, scheikunde of informatica. Neem Anke – zij deed voor de derde keer mee aan de Wiskunde Olympiade en was door naar de finale: “Bij de Wiskunde Olympiade krijg je geen standaard sommetjes. Het zijn vraagstukken waarbij je diep moet nadenken welke wiskunde je kunt toepassen. Dit is heel anders dan op school en juist dat maakt het leuk! Afgelopen jaar ben ik geselecteerd voor een trainingsprogramma ter voorbereiding op internationale wedstrijden. Ik wil heel graag ooit naar zo’n wedstrijd. De strijd aangaan tegen mensen uit de hele wereld!”