Jongerenambassadeurs

Op 4 oktober kregen de leerlingen uit klas 5 voorlichting over de mogelijkheid om hun profielwerkstuk als jongerenambassadeur te doen. Het profielwerkstuk (PWS) is een praktische opdracht voor leerlingen in het laatste jaar van hun opleiding. Lees hier meer over het PWS en onze samenwerking met de Jongerenambassadeurs.
Als jongerenambassadeur worden de leerlingen aan een externe instantie gekoppeld met een specifieke onderzoeksvraag. Ze doen dan in opdracht van deze instantie onderzoek en geven uiteindelijk een concreet advies. Een schoolvoorbeeld van Geo Future, een onderwijsstroom die uitdaagt om na te denken over actuele thema’s die iedereen aangaan, zoals duurzaamheid, leefbaarheid, rechtvaardigheid, veiligheid en gezondheid.

Tijdens de presentatie aan klas 5 waren ook Gijs, Toine en Manolo (klas 6) aanwezig. Zij hebben het afgelopen half jaar als jongerenambassadeur onderzocht hoe de Woonbond jongeren beter kan bereiken. Op 5 oktober hebben zij hun advies uitgebracht in de vorm van een presentatie op het hoofdkantoor van de Woonbond in Amsterdam. En natuurlijk hebben ze de leerlingen uit klas 5 geënthousiasmeerd met hun ervaringen. Inmiddels hebben de eerste geïnteresseerden zich al aangemeld om als jongerenambassadeur aan de slag te gaan!