Van Kastanjelaan naar Catshuis

Gymnasium Apeldoorn

Wij zijn een levensechte leerschool. We maken leerlingen bewust van maatschappelijke vraagstukken en gevolgen van gemaakte keuzes. Lisa gaf gehoor aan de oproep van premier Rutte en ging met hem in gesprek.

Op woensdag 3 juni heb ik de eerste livelessen na de lockdown op ons Gymnasium moeten missen, want ik was uitgenodigd op het Catshuis om samen met 9 andere jongeren in gesprek te gaan met Mark Rutte – naar aanleiding van zijn oproep in een van de persconferenties – over hoe wij jongeren deze periode ervaren hebben en wat onze ideeën zijn. Dit was natuurlijk superleuk en bijzonder! Er werd ons allen gevraagd om onze ideeën om jongeren erbij te betrekken/informeren te presenteren en er zaten erg goede ideeën bij. Zo was mijn idee om een instagram account te maken, speciaal voor jongeren, waar alle regels per onderwerp duidelijk op staan. Zo hoef jij niet eeuwig overal te zoeken, maar staat alles overzichtelijk bij elkaar!

Lisa, klas 3