Home > Nieuws > Gymnasium Apeldoorn volwaardig Geo Future School

Gymnasium Apeldoorn volwaardig Geo Future School

maandag 14 oktober 2019

Leerlingen laten nadenken over de toekomst aan de hand van vraagstukken die iedereen aangaan. Hun creativiteit laten gebruiken. Ze gericht feedback geven en leren geven. Dat zijn de uitgangspunten van Geo Future School. De naam van deze onderwijsstroom zegt het eigenlijk al. Future verwijst uiteraard naar de toekomst. In deze onderwijsstroom worden leerlingen uitgedaagd na te denken over oplossingen voor de grote vraagstukken. (Adriaens, 2018). Al vanaf de start van de nieuwe onderwijsstroom Geo Future School is Gymnasium Apeldoorn betrokken bij het ontwikkelen van verschillende modules.

In de aangeboden modules gaan de leerlingen in samenwerking met bedrijven of overheidsorganisaties, aan de slag met een concreet vraagstuk. Twee vraagstukken die in ontwikkelde modules aan bod komen zijn: ‘Hoe kan het overschot aan hemelwater worden gebruikt in tijden van droogte?’ of, ‘Hoe kunnen jongeren worden aangezet tot het maken van bewustere keuzes voor eerlijke handel?’ De ontwikkelde modules hebben een prominente plaats gekregen in het PTA (Programma van Toetsing en Afsluiting) van verschillende vakken. Daar zijn wij als ontwikkelaars van de modules natuurlijk erg trots op. Waar we ook trots op zijn is dat we op 11 oktober 2019 het predicaat volwaardig Geo Future School uitgereikt hebben gekregen!

Aniek Oudshoorn en JanHendrik Wolters

Geo Future School in steekwoorden

 

  • Olympiadeschool_Gymnasium Apeldoorn
  • reabordjesA4-5-2018.indd
  • Gymnasium Apeldoorn 2016-2017
  • Prep centre logo_CMYK
  • Gezonde school