Schoolpas

Alle leerlingen hebben – na toestemming voor gegevensuitwisseling met CODA – de beschikking over een combinatie schoolpas/mediatheek/CODA-pas. De leerlingen gebruiken deze pas om in de mediatheek materialen te lenen of (in beperkte mate) een rekenmachine of chromebook in bruikleen te krijgen. Daarnaast kunnen leerlingen met deze pas boeken bij CODA lenen. Een apart abonnement is dus niet nodig. Dit geldt ook voor 18+ leerlingen die anders een betaald CODA-abonnement af zouden moeten sluiten. De kosten hiervoor worden gedragen door de school. De pas geeft door het aanmaken van een eigen account via CODA tevens toegang tot de Online Bibliotheek voor e-books en tot wetenschappelijke publicaties via universiteitsbibliotheken.

Schoolfoto

Op de mediatheek/CODA-pas staat een leerlingenfoto. Deze is gemaakt door de schoolfotograaf. De gemaakte portret- en groepsfoto’s kunnen worden (bij-)besteld. De leerlingen krijgen een brief mee met informatie over de wijze van nabestellen. Vragen hierover kunnen via een e-mail gestuurd worden naar: [email protected].

Kopieerfunctie

Met de schoolpas kunnen leerlingen ook printen, kopiëren en scannen. Dit gaat via het kopieerapparaat in de gang op de bovenverdieping van K17.