Silvie en Thomas winnen Provinciaal Jeugddebat

Gymnasium Apeldoorn

Ieder jaar organiseert NJR (Nationale Jeugdraad) het Provinciaal Jeugddebat. Tijdens deze dag in het provinciehuis gaan leerlingen aan de slag met het ontdekken van ieders sterke punten en het samen bedenken van een voorstel voor de provincie over een relevant thema. In de middag krijgen zij tijdens het debat de unieke kans om politici te overtuigen van hun ideeën.

De leerlingen die dit het best doen, worden uitgenodigd om hun provincie te vertegenwoordigen in de Tweede Kamer tijdens het Nationaal Jeugddebat. Silvie (klas 1) ging, met haar fractie Rood, online in debat met Staatssecretaris van Veldhoven van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Het debat is terug te kijken via het YouTubekanaal van NJR.