Bang zijn was niet nodig

Het huiswerk valt reuze mee!

Een nieuwe school is altijd wennen en voor iedereen spannend. Na een kleine drie maanden in de eerste klas vertelt Kim hoe zij het vindt bij ons op school.

“Ik vind het superleuk hier op school. Ook al vond ik het eerst wel heel erg spannend. Ik was bang dat niemand me aardig zou vinden en dat mensen niet met me zouden willen omgaan door bijvoorbeeld mijn huidskleur en omdat ik geadopteerd ben. Maar daar had ik helemaal niet bang voor hoeven zijn, want iedereen is superaardig. In onze klas beoordeelt niemand elkaar op uiterlijk. Tuurlijk vindt niet iedereen elkaar even aardig, maar in onze klas gaat het erom hoe je van binnen bent.
Ook was ik bang dat we zoveel huiswerk zouden krijgen, dat ik geen tijd meer zou hebben om af te spreken met vrienden of om naar de tennis te gaan, maar ik ben erachter gekomen dat als je goed plant, er nog genoeg tijd over is om andere dingen te doen. En zoveel huiswerk is het niet hoor. Je krijgt heel vaak tijd om dingen te maken in de les, dus als je doorwerkt ben je thuis ook binnen 1-2 uurtjes klaar. We werken veel met laptops maar we werken ook wel met boeken. Ikzelf vind het fijner om uit boeken te werken, maar dat is voor iedereen verschillend.”