Mijn ervaring met Cambridge English

De eerste les Cambridge Engels… Ik herinner me nog goed hoe zenuwachtig ik was!  Omdat ik op de basisschool nog niet zoveel Engels had geleerd, was ik bang dat ik er niets van zou snappen als de docent bijna alleen Engels zou praten en twijfelde ik of het wel iets voor mij zou zijn.

Al gauw kwam ik erachter dat ik me helemaal geen zorgen had hoeven maken; ik moest hard werken, maar de docent was erg geduldig en wilde altijd extra uitleg geven als ik die nodig had! Cambridge Engels is anders dan gewone Engels lessen. Natuurlijk leer je grammaticaregels, maar je oefent ook veel met je Engelse “skills”: lezen, luisteren, schrijven, spreken en Use of English, waarbij je bijvoorbeeld voorzetsels moet invullen en met Engelse uitdrukkingen oefent. Na 5 jaar Cambridge Engels heb ik mijn C2-diploma gehaald.

Een Cambridge Engels diploma is erg handig na de middelbare school. Zo kan je met het certificaat meteen toegelaten worden tot de meeste universiteiten in het buitenland. Ook als je in Nederland blijft voor je studie zijn de lessen handig om je voor te bereiden op alle Engelstalige boeken en artikelen die je moet lezen. Zelf studeer ik International Business Communication in Nijmegen. Vooral aan het begin van mijn studie merkte ik dat ik een voorsprong had op de andere studenten, omdat mijn Engels niveau veel beter was door alle Cambridge Engels lessen. Met name bij het Engels praten met de internationale studenten had ik meer zelfvertrouwen, omdat bij Cambridge Engels de focus juist op je vaardigheden, waaronder spreken, ligt.

Ik heb zoveel aan Cambridge Engels gehad; ik ben ontzettend blij dat ik ervoor gekozen heb dit te doen. En die zenuwen, die waren echt nergens voor nodig!

Mara Hoogendoorn