Olympiadeschool

Nog iets op trots op te zijn: wij zijn een gecertificeerde Olympiadeschool. Ben je heel goed in wiskunde, biologie, natuurkunde, scheikunde of informatica? En wil je jezelf uitdagen en de strijd aan gaan met andere leerlingen in het land? Dan kun je (met je klas) aan Olympiade-wedstrijden meedoen.

Anke, klas 5

Anke: Dit jaar doe ik voor de derde keer mee aan de Wiskunde Olympiade en ben ik door naar de finale! Bij de Wiskunde Olympiade krijg je geen standaard sommetjes, maar vraagstukken waarbij je diep moet nadenken welke wiskunde je toe kunt passen. Dit is heel anders dan de opgaven die je op school krijgt, maar dat maakt het juist leuk! Afgelopen jaar ben ik geselecteerd voor een trainingsprogramma ter voorbereiding op internationale wedstrijden, heel graag wil ik ooit naar zo’n wedstrijd. Het is zeker een aanrader om mee te doen aan de Wiskunde Olympiade. Ga de strijd aan tegen mensen uit het hele land, of misschien wel tegen mensen over de hele wereld!”