Voorronde landelijke geschiedenisquiz

De landelijke geschiedenisquiz voor middelbare scholieren wordt voor de zevende keer georganiseerd door twee geschiedenisdocenten uit Boxtel. De finale is op 14 april 2022 in het historische stadhuis van Gouda. In 2022 heeft Gouda precies 750 jaar stadsrechten en dat wordt gevierd met veel bijzondere feestelijkheden in de stad, waaronder dus de geschiedenisquiz!

Voor het zover is houdt iedere school zelf een voorronde en de twee beste leerlingen die overblijven gaan naar de landelijke finale. Scholen die meedoen bedenken zelf boeiende quizvragen. Gymnasium Apeldoorn heeft een voorronde op 11 maart a.s. Om alvast in de stemming te komen is hier het verslag van vorig jaar te lezen. Toen was een van de vragen: Wie bedacht de term Het IJzeren Gordijn en wanneer?
De grote vraag nu is: welke twee leerlingen gaan er in april naar Gouda …?

Wordt vervolgd!