Wetenschapsoriëntatie | Apeldoorns bekendste wetenschapper

Het vak wetenschapsoriëntatie (WO) is bedoeld om leerlingen voor te bereiden op het wetenschappelijk onderwijs. Binnen het vak wetenschapsoriëntatie draait het om creatief onderzoek doen en kritisch denken. Naast alle vakinhoud zijn ook doorzettingsvermogen en communicatie belangrijke leerpunten. Het leren samenwerken met klasgenoten, het doen van groepswerk en het ontmoeten van andere culturen. Zo garanderen wij aansluiting op de academische onderwijswereld. Van oud-leerlingen horen we regelmatig dat ze goed voorbereid zijn op vervolgonderwijs. Daar zijn wij blij mee!

Dinsdag 10 mei gaven de heren de Win en Bröker van de Stichting Röntgen Apeldoorn een presentatie voor het vak WO. Maurits (klas 4) blikt terug: ‘Ik vond het een interessante presentatie. Vooral de manier waarop röntgenstraling is uitgevonden is erg gaaf! Het meest interessant vond ik het deel over de toepassingen van röntgenstraling. Ik was verbaasd om te horen dat röntgenstraling kan worden gebruikt om houtwormen in een cello te vinden. Ook vond ik het bijzonder om te zien hoe snel de technologie omtrent dit onderwerp is gegroeid.’