Wist je dat lezen nog leuker wordt als je erover praat?

Kom naar de leesclub!

De docenten Nederlands hebben een aantal boeken uitgekozen om met enthousiaste leerlingen uit de bovenbouw en collega’s te bespreken in een leesclub.

Wat houdt een leesclub precies in? Je leest van tevoren het boek. Tijdens de leesclub praten we met elkaar in informele setting (in de mediatheek met een kopje thee en een koekje erbij) over wat er zo interessant, mooi, aangrijpend, vervelend, spannend of leerzaam is aan het boek dat je hebt gelezen. Het is dus geen les of college!
Terwijl je met elkaar praat over een tekst, leg je allerlei verbanden, tussen jezelf, het boek, de samenleving en de geschiedenis. Je brengt jouw perspectief op een tekst onder woorden en leert ondertussen om ideeën van jezelf en anderen ter discussie te stellen. Het levert een verbreding van je kennis op en wellicht lees je andere titels dan je normaal gesproken zou doen….
De leesclubs beginnen in principe om 16.30 uur, tenzij iedereen in de groep eerder beschikbaar is. Leerlingen uit de bovenbouw kunnen zich aanmelden bij hun docent Nederlands.

Programma 2022-2023: