4 mei herdenking in Grote Kerk en Oranjepark

Op donderdag 4 mei worden de Nederlandse slachtoffers van oorlogsgeweld herdacht.
De herdenking bestaat uit een herdenkingsbijeenkomst in de Grote Kerk, de stille tocht (van de Grote Kerk naar het Oranjepark) en de herdenking in het Oranjepark bij het monument ‘De man met de vlag’.
In het Oranjepark zal de burgemeester van Apeldoorn een toespraak houden, gevolgd door het leggen van kransen en bloemen door de burgemeester van Apeldoorn, nabestaanden, vertegenwoordigers van groeperingen en individuele deelnemers. Ook het Gymnasium zal bloemen leggen.

Tijdens de herdenkingsdienst in de Grote kerk worden door leerlingen van onze school, Nova en Kevin, verhalen verteld over Apeldoornse slachtoffers. In het Oranjepark draagt een leerling van het Walterbosch een gedicht voor. De muziek wordt verzorgd door leerlingen van de Jacobus Fruytier scholengemeenschap, Gigant, SMPA en muziekvereniging Klarenbeek.

Belangstellenden zijn van harte welkom om deze herdenking bij te wonen. De herdenking begint om 18.30 in de Grote Kerk.