Huisconcert voor klas 2

Dudok Quartet Amsterdam speelt op Gymnasium Apeldoorn

Donderdag 27 januari speelde Het Dudok Quartet vier concertjes voor alle 2e klassen. Het Dudok Quartet is opgericht in 2009, praktisch in dezelfde samenstelling. De musici zijn beroepsmuzikanten die vele uren per dag samen oefenend doorbrengen. Ze spelen nationaal en internationaal en zijn regelmatig op televisie te zien, bijvoorbeeld bij Podium Witteman. Heel bijzonder dus, dat dit strijkkwartet voor onze leerlingen kwam spelen en vertellen over de muziek en hun instrumenten. Speciale aandacht was er voor de strijkstok, die door de tijd heen veranderde en daardoor anders is gaan klinken. De muzikanten namen de leerlingen mee door 400 jaar muziekgeschiedenis, van Jan Pieterszoon Sweelinck (Nederlands grootste componist) tot aan moderne Balkan-muziek.

Luister hier een stukje van Dudok Quartet Amsterdam bij ons op school. En wil je meer weten over deze musici, klik dan hier.

Dudok Quartet: “We laten zien én horen dat de muziek die wij spelen niet oud of nieuw is, maar altijd weer muziek van nu. Muziek die gehoord moet worden. Muziek die ontroert, ontregelt en een onuitwisbare indruk maakt.”