Hoe is het in klas 1?

Samen op kennismakingsmakingskamp!

Heb je een brede interesse, ben je een beetje eigenwijs en houd je wel van een uitdaging? Dan zien we jou straks misschien wel in klas 1. In de eerste week van het schooljaar ga je op kennismakingskamp. Drie dagen lang leuke dingen doen met je klasgenoten en ook met leerlingen waarmee je niet in de klas zit. Wat een start van jouw tijd op het Gymnasium Apeldoorn!

Ali Hamza: ‘Ik vond het kennismakingskamp een superleuke manier om elkaar te leren kennen!”

Je nieuwe vakkenpakket

Je start meteen met je gymnasiumopleiding. Latijn op je rooster, samen met Nederlands, Engels en Frans. Andere vakken zijn aardrijkskunde, biologie, geschiedenis en wiskunde. Plus nog filosofie, muziek/drama, tekenen en gym. Dat is best even wennen, toch? Daarom leren we je in klas 1 om je werk te plannen met studiewijzers, zodat je uiteindelijk zelf je huiswerk kunt plannen. Niet alle nieuwe vakken lukken meteen – geeft niets. Het is okay om de eerste tijd fouten te maken en veel te oefenen. Daar houden we rekening mee.

Eigen laptop

Op het Gymnasium heb je vanaf klas 1 je eigen laptop bij je. Logisch, dat hoort bij deze tijd. Wij leren nog steeds prettig van papier plus alle voordelen van digitaal onderwijs. Iedere docent doet het op een manier die past bij het vak. Wiskunde gaat bijna helemaal digitaal, dus neem wel je passer en geodriehoek mee! Een oefentoets Latijn is soms in de vorm van een game en Franse woordjes leer je via een handige app. Bij aardrijkskunde komen je Minecraft skills van pas. Nog een voordeel: je kunt snel aantekeningen delen. Handig voor het samenwerken aan opdrachten en presentaties.